FAQ :: Szukaj :: Użytkownicy :: Grupy :: Galerie :: Rejestracja :: Profil :: Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości :: Zaloguj
[MilSim] Janowice Wielkie 13-15.02

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Pluton Najemny "PRETORIAN" Strona Główna -> Spotkania
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
surykatka




Dołączył: 24 Paź 2007
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Krakau

PostWysłany: Wto 13:31, 27 Sty 2009    Temat postu: [MilSim] Janowice Wielkie 13-15.02

Z racji tego, że termin zgłaszania już minął, musiałem podjąć próbę wciśnięcia nas po terminie. Na szczęście się udało.

WAŻNE Exclamation Napisałem organizatorowi, że liczbę osób podam do środy, więc proszę o szybką decyzję. Termin do środy 28.01, godzina 19.

Nie ma żadnych informacji o kosztach i nie wygląda na to, że jakieś występują.

Konkrety:

Lokalizacja: Las koło Janowic Wielkich (kilka kilometrów przed Jelenią Górą)

[link widoczny dla zalogowanych] Teren orientacyjnie zaznaczony czerwonym kółeczkiem.
[link widoczny dla zalogowanych]

Zdjęcia terenu:
[link widoczny dla zalogowanych]

Czas:
początek - 13 luty ok. 23:00
zakończenie - 15 luty ok. 12:00
bez przerw w akcji Cool

Koszty przejazdu:

Jeśli pojedziemy samochodem, to koszta trzeba oczywiście wyceniać, według spalania i liczby osób w samochodzie (plus 26pln za bramki).
Odległość w dwie strony to ok. 730km max.

PKP ma dwie opcje:
- tańsza i dłuższa
wyjazd 05:12, na miejscu 14:38, czas podróży 9:26, cena: zwykły 30, studencki 18,90

- droższa i krótsza
wyjazd 05:47, na miejscu 14:38, czas podróży 8:51, cena: zwykły 62, studencki 39,06

Ceny za bilet w jedną stronę!

Tło Fabularne:

„Czarny dzień”

Serbia, rejon górski w okolicach miasta Tutin, godz. 21:00 – samolot C-130 Hercules sił powietrznych USA wykonujący lot z Incirlik w Turcji do Rammstein w Niemczech rozbija się w trudno dostępnych górach. Prawdopodobną przyczyną katastrofy były fatalne warunki pogodowe, które najpierw spowodowały zboczenie przez pilotów z kursu, a następnie doprowadziły do rozbicia się samolotu w masywie górskim w rejonie serbskiego Tutin. Ostatnim sygnałem, który dotarł do centrum sterowania lotów, było kilkukrotnie nadane przez załogę „Mayday”. Amerykańskie dowództwo nie wyklucza także zestrzelenia transportowca przez serbską obronę powietrzną – samolot w wyniku fatalnej pogody naruszył przestrzeń powietrzną tego kraju, a instalacje nasłuchowe odnotowały wzmożoną aktywność w eterze na częstotliwościach wojskowych. Priorytetem stała się jednak kwestia losów strategicznego ładunku, czyli głowicy jądrowej do pocisku BGM-109A, która była przewożona do Niemiec na przegląd techniczny, oraz członków załogi, którzy jako nieliczni znali jego niebagatelną wartość.

Włochy, amerykańska baza lotnicza w Aviano, godz. 23:08 – z bazy wzbija się w powietrze CH-53E Super Stallion, na pokładzie którego znajduje się grupa ratowniczo-eksploracyjna złożona z żołnierzy USMC.

Serbia, rejon górski w okolicach miasta Tutin, godz. 01:12 – CH-53E Super Stallion z grupą ratowniczo-eksploracyjną USMC zostaje zmuszony do awaryjnego lądowania w przypuszczalnym rejonie poprzedniej katastrofy. Powodem są bardzo trudne warunki atmosferyczne w rejonie górskiego masywu. Pilot nadaje pojedynczy sygnał „Mayday” do Aviano i przystępuje do procedury awaryjnego lądowania, podczas którego helikopter zostaje ciężko uszkodzony. Wśród załogi i grupy ratowniczo-eksploracyjnej są zabici i ranni. Pomimo dramatycznych okoliczności Marines ruszają do akcji – zachowując ciszę radiową zaczynają przeszukiwać okolicę w celu odnalezienia miejsca upadku C-130. Ich podstawowym zadaniem jest odzyskanie ładunku rozszczepialnego z głowicy jądrowej oraz modułu sterującego. Elementy były doskonale zabezpieczone, dlatego można mieć pewność, że ocalały z katastrofy. Dopiero po wykonaniu tego zadania grupa ratowniczo-eksploracyjna może nawiązać łączność z dowództwem i rozpocząć procedurę ewakuacyjną. USMC musi działać błyskawicznie – Serbowie na pewno będą chcieli sprawdzić, co było celem ich rakiet przeciwlotniczych wystrzelonych kilka godzin wcześniej.

Kosowo, kwatera główna francuskiego kontyngentu KFOR w Kosowskiej Mitrowicy, godz. 01:47 – dowództwo francuskiego kontyngentu KFOR otrzymuje prośbę ze sztabu głównego armii USA dotyczącą możliwości wysłania mobilnej grupy ewakuacyjnej w rejon katastrofy amerykańskich statków powietrznych wobec poważnych trudności związanych z transportem lotniczym.
Akcja ma pełne poparcie prezydenta USA, NATO oraz dowództwa naczelnego sił pokojowych. Francuski KFOR nie otrzymuje konkretnych informacji dotyczących akcji, ale biorąc pod uwagę zaangażowane siły i środki nietrudno się domyśleć, że sprawa jest niezmiernie ważna nie tylko dla Stanów Zjednoczonych.

Serbia, rejon górski w okolicach miasta Tutin, godz. 05:25 – niewielka kolumna zmotoryzowana złożona z żołnierzy francuskiego KFOR dociera bezpiecznie we wskazany przez Amerykanów rejon. Grupa ewakuacyjna błyskawicznie się rozładowuje, a transportery Panhard, równie szybko jak się pojawiły, znikają.
Po drodze nie dostrzeżono żadnych sił serbskich, ale to może się zmienić w każdej chwili. Dalsze poszukiwania Francuzi muszą prowadzić wyłącznie pieszo przy zachowaniu ciszy radiowej – nie można próbować wywołać ocalałych USMC ze względu na zagrożenie przechwycenia transmisji przez Serbów. Podstawowym zadaniem francuskiego oddziału ewakuacyjnego jest spotkanie z USMC, odnalezienie miejsca katastrofy Herculesa (chyba że wcześniej zdołali tego dokonać USMC), odnalezienie ładunku oraz wspólna ewakuacja w możliwie najszybszym czasie.


Zasady Gry:

EFEKTY TRAFIENIA/PIERWSZA POMOC

1. Liczy się każde bezpośrednie trafienie (nie rykoszet)

2. Każde miejsce na ciele się liczy.
Hełmy i kamizelki nie chronią.
Postrzał w plecak, wystającą ładownicę, karimatę itp. - jak postrzał w plecy

3. Każde trafienie liczy się tak samo

4. Serie traktuje się jako jeden strzał

5. Można eliminować całkowicie z gry lub zadawać rany także bez używania broni:
a) ELIMINACJA, (tzw. Silent Kill) - kładąc rękę na ramieniu i powiedzeniu "NIE ŻYJESZ" [nie wymaga potwierdzenia ofiary].
b) ZADANIE RANY - kładąc rękę na ramieniu i powiedzeniu "RANNY" [nie wymaga potwierdzenia ofiary].


RANNI:

1. Osoba trafiona powinna:
a) paść na glebę,
b) nie wolno się jej komunikować - wolno jej tylko jęknąć lub zacharczeć
c) OZNACZA SIĘ - jeśli jest to rana kładzie/przewiązuje sobie przez ramię czerwona szmatę(NIE ZAKŁADA na głowę, kapelusz, czapkę!!! W nocy oznacza się CZERWONYM światłem chemicznym.
d) powinna leżeć na ziemi do dalszych czynności. Może poruszać się, czołgając do około 2 m (po to by np. nie leżeć w styczniu w jakiejś kałuży itp rzeczom) . Trafieni nie ostrzegają, nie przeszkadzają.

2. Osoba trafiona zostaje ranna i wymaga pomocy lekarskiej. Musi być ona udzielona w ciągu 30 min, gdyż w przeciwnym wypadku powoduje to ZGON. Osoba ranna może się przemieszczać w promieniu max 2 m od miejsca trafienia, a dalej tylko z pomocą innych osób (np. nosze, pałatka, płachta brezentowa)

3. W przypadku nie udzielenia pomocy w ciągu 30 minut gracz ginie z powodu upływu krwi.

4. Po udzieleniu pomocy przez medyka gracz może powrócić do gry, stosując się do zaleceń medyka (ograniczenie w noszeniu przedmiotów, poruszania się). Bandaż nosi się do końca operacji lub wyeliminowania z gry (=Drugie Trafienie)

5. Gracz może samodzielnie się opatrzyć od pasa w dół, z zachowaniem zasad pierwszej pomocy.

6. Zasady Pierwszej pomocy

6.1) Zlokalizować miejsce postrzału, a następnie zasypać ją środkiem antyseptycznym (np. sól kuchenna z torebki strunowej)
6.2) Zastrzyk przeciwbólowy =rozpakować strzykawkę i za symulować zastrzyk.
6.3) Opatrzyć ranę opatrunkiem lub owinąć bandażem.
6.4) Podłączyć kroplówkę - Przewód/wężyk+ worek od lodu wypełniony galaretką lub kisielem, butelka z wodą 0,33L itp.
6.5) Ranni, nie zależnie od ran, mogą się poruszać się zaraz po założeniu opatrunku z WYJĄTKIEM rannych opatrzonych przez przeciwnika patrz niżej 6.6.
6.6) Ranny opatrzony przez przeciwnika może wrócić do gry po 15 minutach
6.7) Ranny opatrzony przez przeciwnika może zostać przez niego:
a) dobity na miejscu – wystarczy powiedzieć „Nie żyjesz” (bez żadnego klepania po ramieniu)
b) wzięty do niewoli – wystarczy powiedzieć „Jeniec”, po czym takowy musi się dostosować do reguł odnośnych wzięcia do niewoli. W OPRACOWANIU- NIE KORZYSTAMY NA CHWILĘ OBECNĄ z ZAPISU O JEŃCACH
c) pozostawiony samemu sobie

7. W przypadku, gdy gracz, który ma jeden bandaż zostanie powtórnie trafiony następuje jego ZGON -bezapelacyjny ZGON.


8. Gracz który został wyeliminowany trwale z gry, lub też z niej zrezygnował zobowiązany jest do widocznego oznaczenia swojej osoby.

a) gracz którego zgon nastąpił za dnia zakłada czerwoną "szmatę"(czapka, arafatką, chusta lub jakikolwiek materiał koloru czerwonego na głowę, kapelusz,czapkę, tak by był widoczny)

b) gracz którego zgon nastąpił przed zmierzchem, lub w nocy montuje w widocznym miejscu światło chemiczne (tzw LIGHTSTICK) w kolorze ŻÓŁTYM (nie czerwonym !!! )


9. Gracz, którego nastąpił zgon udaje się do miejsca NIEBA (miejsce wcześniej wyznaczone)

a) Uczestnik którego nastąpił "zgon" może udać się w miejsce wcześniejszego złożenia sprzętu, czy też do samej bazy macierzystej, o ile taka istnieje, pod warunkiem właściwego oznaczenia swojej osoby a także nie przeszkadzania w grze innym działającym jeszcze uczestnikom. Czas pobytu w ewentualnej BAZIE powinien być jak najkrótszy, niezbędny tylko do zabrania swoich rzeczy. Następnie bezzwłocznie powinien opuścić takie miejsce i udać się do "NIEBA".
b) Dopuszczalny jest jak najbardziej powrót po prostu do domu, z tym iż uczestnik zobowiązany jest o zgłoszenie takiego faktu ORGANIZATOROWI



AMUNICJA:

1. Zakładamy, że na terenie operacji obie strony używają domyślnie broni o tym samym kalibrze, np.
- 5,56mm NATO karabinowa
- 7,62mm NATO jako broń wsparcia (wyznaczeni uczestnicy)
- ~9mm pistoletowa / ~0.38 rewolwerowa
- snajperzy indywidualne, w zależności od typu i przeznaczenia broni

2. Przyjmujemy umownie, że domyślny przydział amunicji na członka zespołu wygląda następująco:
a) karabiny szturmowe - 30szt x 10 mag = 300 kulek
(np. M4/M16/AK/SLR)

b) pistolety maszynowe - 30szt x 10 mag = 300 kulek jako broń główna
30szt x 2 mag = 60 jako broń przyboczna
(np. UZI, INGRAM, SKORPION, MP-5, etc)

c) broń snajperska - 5-10szt x 10 mag = 50/100 kulek jako broń główna

d) broń wsparcia - 500 x 2 mag = 1000 kulek
(np. M240 Mag, M249 SAW, PK/RPK, MG3, etc)

e) pistolety - 15szt x 2 = 30 kulek

f) rewolwery 5-8 szt. x 3 = 15/24 kulek

g) granatniki/granatniki podlufowe/działa bezodrzutowe - max3 ładunki, w zależności od pojemności głowicy miotającej
(np. M-203, GP-25, GP-30, RPG-7, LAW, etc.)

h) broń wsparcia zamontowana na pojazdach – 1500 x 3mag = 4500 kulek
(np. M240 Mag, M249 SAW, PK/RPK, MG3, etc)

3. W czasie misji przyjmujemy realny poziom amunicji, który jest na wyposażeniu żołnierza. Umownie przyjmujemy ilościowo wartości podane w punkcie 2.

4. Aby uzupełnić wystrzeloną amunicję można skorzystać z :
a) poprosić o amunicję kolegów z zespołu
b) przejąć amunicję od zabitych i przeszukanych wrogów (samą amunicję bez magazynków)
c) uzupełnić zapas w punkcie uzupełnień, jeżeli takowy jest przewidziany w scenariuszu.

5. Nie powinno się wykorzystywać amunicji przypisane do jednego typu (np. pistolet/karabin snajperski) do replik innych typów (np. karabin szturmowy) jeżeli jest nielogiczne z punktu widzenia kalibru obu replik.
Natomiast zmiana przeznaczenia z pistoletu np. BERETTA 92F 9mm na MP-5 jest jak najbardziej OK.

6.1 Namawiamy do stosowania magazynków typu real-cap, które rozmyślnie ograniczają szybkostrzelność repliki, za to wprowadzają więcej realizmu związanego z wymianą magazynków, ograniczaniem serii itp.
6.2 Namawiamy również do używania amunicji biodegradalnej

7. Ilość broni snajperskiej w zespole zależy od rodzaju replik takiej broni. Równocześnie możemy za broń snajperską uznać replikę broni szturmowej o ile została ona przystosowana do używania jako broń snajperska:
- prędkość wylotowa jest większa niż 450fps
- luneta




PIERWSZA POMOC / MEDYCY

1.1 Medyk nie może udzielić sobie sam pierwszej pomocy, może natomiast wydawać polecenia innym nie medykom jak mają to zrobić. Spada wtedy jakość leczenia i mimo zdolności manualnych osoby opatrującej czas udzielenia pierwszej pomocy wydłuża się do 30 minut.
1.2 RANA LEKKA to rana powstała w wyniku postrzału poniżej linii pasa. W takim wypadku ranny może opatrzyć się sam gdy zostanie postrzelony poniżej linii pasa , tzn pierwsza kulka/część serii, jaką otrzymał trafiła poniżej linii pasa.
1.3 RANA CIĘŻKA to rana powstała w wyniku postrzału powyżej linii pasa. W takim wypadku ranny NIE MOŻE opatrzyć się sam. Musi to zrobić MEDYK zgodnie z procedurą.
1.4 Każdy zespół powinien posiadać wyznaczonego medyka w ilości jeden medyk na cztery osoby.





ZAWARTOŚĆ TORBY MEDYCZNEJ (do gry)

1) TORBA MEDYKA:

- min. 2 bandaże (KAŻDY ŻOŁNIERZ POWINIEN POSIADAĆ 2 WŁASNE!!!!)
- min 3 gazy jałowe (każdy żołnierz powinien posiadać 2 własne)
- 6 strzykawek (Każdy żołnierz powinien mieć jedna własną!!!)
- min 3 kroplówki ( butelki, worki z wodą 0.33 L) + wężyk
- zestaw chirurgiczny
- przylepiec
- rękawiczki
- sztuczna krew ( kisiel, galaretka, czerwona farbka plakatowa do rozrobienia z wodą z kroplówki, itp.) nakłada się tak, by nie zniszczyć ubrania ( farbki rozpuszczalne w wodzie są spieralne)

2) „Apteczka” Uczestnika:
- czerwona szmata/husta/czapka itp.
- światło chemiczne: 1x czerwone; 1x żółty
- min. 2 bandaże
- min. 3 gazy jałowe
- 1 strzykawka
- oraz NORMALNĄ OSOBISTĄ APTECZKĘ PIERWSZEJ POMOCY, z informacjami wewnątrz o potencjalnych uczuleniach, chorobach, itd.


POJAZDY:

Zasady ogólne:
1) w kwestii potencjalnej możliwości użycia pojazdów w grze informuje organizator.
2) przemieszczanie się pojazdami w grze odbywa się wyłącznie na wyznaczonych drogach lub w określonej strefie (po drogach publicznych lub polnych)
3) jeśli do danej gry nie ma wytycznych co do dróg, obszarów, na którym mogą się poruszać pojazdy uczestników wtedy można się nimi poruszać po całym terenie, na drogach publicznych, oraz polnych. Na drogi leśne wjeżdżamy tylko wtedy gdy mamy takową zgodę.
4) Pojazdy które biorą udział w grze dzielimy na:
a) BOJOWE - to takie które w pełni biorą udział w grze, można z nich strzelać jak również strzelać do nich. Oznaczone są dwoma czerwonymi chorągiewkami, z przodu auta od strony kierowcy, oraz z tyłu/na dachu – najlepiej centralnie.
b) TRANSPORTOWE – to takie które pełnią wyłącznie funkcje transportowe w grze, i NIE WOLNO DO NICH STRZELAĆ JAK RÓWNIEŻ PROWADZIĆ OGNIA Z NICH. Oznaczone są dwoma białymi chorągiewkami, z przodu auta od strony kierowcy, oraz z tyłu/na dachu – najlepiej centralnie.




Zasady szczegółowe
1) Eliminacja/przejęcie pojazdów:
- BOJOWYCH, odbywa się poprzez ostrzał przodu auta, lub drzwi od strony kierowcy.
Kierowca/pilot po trafieniu ma prawo przejechać jeszcze odcinek do 200 metrów, po czym musi zatrzymać pojazd na okres 15 minut.
- TRANSPORTOWYCH – na chwilę obecna nie przewiduję takowej możliwości – kwestia opracowywana

2) Prowadzenie ognia z i do pojazdu:
a) BOJOWYCH – według zasad ogólnych
b) TRANSPORTOWYCH – NIE STRZELA SIĘ Z POJAZDU TRANSPORTOWEGO jak również NIE STRZELA SIĘ DO POJAZDU TRANSPORTOWEGO
c) W sytuacji otwarcia ognia z pojazdu oznaczonego jako TRANSPORTOWY, ostrzelani mają prawo otworzyć ogień.[/b]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
surykatka




Dołączył: 24 Paź 2007
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Krakau

PostWysłany: Śro 13:58, 28 Sty 2009    Temat postu:

Wszyscy się już wypowiedzieli.

Jadą:

Fox
Kokos
Surykat
Czeźwy

Poprawki do mechaniki i szczegóły rozgrywki będę wrzucał na bieżąco.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
surykatka




Dołączył: 24 Paź 2007
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Krakau

PostWysłany: Nie 1:58, 01 Lut 2009    Temat postu:

Jednoosobowy Komitet Dementowania plotek i Pomówień
(czyli nowe informacje)

1. Jesteśmy po stronie SerbówSmile

2. Nasza baza operacyjna znajduje się w zamku Bolczów (razem z radarem).

3. Prawdopodobnie, jako gospodarze, będziemy mieli opcję pobrania amunicji w bazie, ale na pewno przy sobie max. 300szt.

4. Ranny ma mieć przymocowaną kroplówkę przez 15 minut!!! W tym czasie może walczyćSmile

5. Godzina rozpoczęcia działań - 2100.

6. Nowe szczegóły fabuły:

Godz. 20.20

Wasza stacja radiolokacyjna TAMARA, namierza dziwnie poruszający się niezidentyfikowany samolot, chwile później punkt na monitorze znika.

Godz. 20.27

Z dowództwa OPL nadszedł radiogram
stanowisko rakietowe S-75M zestrzeliło niezidentyfikowany samolot. Radar wskazuje miejsce upadku samolotu w rejonie stacjonowania waszej jednostki.
Zlokalizować i zabezpieczyć miejsce upadku samolotu.
Przejąć ocalałych członków załogi.

7. Cytat organizatora: "Prywatnie wam powiem ze nie nastawiajcie się za bardzo na siedzenie w zamku ......i tyle więcej nie powiem ."

8. Struktura Jednostki :
-kompania ochrony
-kompania radiowa (obsługa stacji typu Tamara)
-kompania rakietowa (2 plutony obsługi wyrzutni pocisków p/lot)
-pluton zwiadu
Jakoś sobie to musi dowódca zagospodarować .
Radiolokacja będzie się znajdowała na zamku. Wyrzutnia poza wraz z obsługą. Może wam się przydać telefon polowy jeśli macie taką możliwość.


KWESTIE TECHNICZNE:

- Woda pitna jest w strumieniu, niedaleko zamku. Organizator zalecił, żeby każda grupa sama sobie zapewniała ciepłą wodę itp.

- Zakaz wjazdu samochodów.

- Jest wyznaczone miejsce dla trupów (NIEBO). Można tam palić ognisko (zabezpieczone).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez surykatka dnia Nie 23:17, 08 Lut 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
surykatka




Dołączył: 24 Paź 2007
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Krakau

PostWysłany: Nie 22:46, 08 Lut 2009    Temat postu:

Jako, że jedziemy o 5 rano, mam następującą propozycję. Przepakujemy się w sklepie po zamknięciu i będziemy w nim spali. Załapiemy w ten sposób więcej snu. Kokos podrzucisz swój plecak przed swoją pracą i Cię przepakujemy. Pasuje wszystkim?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Czezwy
Administrator



Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 439
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z pola ostatniej z bitew

PostWysłany: Pon 7:43, 09 Lut 2009    Temat postu:

Może być tyle, że ja mam nocleg gdzie indziej, z którego nie zrezygnuję. Więc po przepakowaniu ja się zwinę z betami.
P.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kokos
Najemnik



Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: z Nienacka

PostWysłany: Pon 11:00, 09 Lut 2009    Temat postu:

Będę jutro z klamotami najprawdopodobniej Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Pluton Najemny "PRETORIAN" Strona Główna -> Spotkania Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Army Design by mfs9 - Strik9
Regulamin